Marraskuussa mainonnan määrä kasvoi +8,1 %

Marraskuussa mainonnan määrä kasvoi +8,1 % vuoden 2020 marraskuuhun verrattuna. Mediaryhmistä laskussa oli ainoastaan aikakauslehtien mainonta. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten pukeutumisen, matkailun ja liikenteen, vähittäiskaupan sekä elintarvikkeiden mainostajat. Kosmetiikan, lääkkeiden sekä moottoriajoneuvojen mainonta laski vuoden 2020 marraskuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi marraskuussa +22,0 %.

Merkkimainonta kasvoi +3,9 %, vähittäiskaupan mainonta +19,2 % ja luokiteltu ilmoittelu +10,1 % vuoden takaiseen nähden.

Joulukuun tiedot raportoidaan tammikuun lopussa viikolla 4.

Lokakuussa mainonnan määrä kasvoi +6,6 %

Lokakuussa mainonnan määrä kasvoi +6,6 % vuoden 2020 lokakuuhun verrattuna. Mediaryhmistä laskussa oli aikakauslehtien mainonta sekä televisiomainonta. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten finanssialan, vähittäiskaupan, pukeutumisen sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainostajat. Telepalvelujen, kosmetiikan, lääkkeiden sekä moottoriajoneuvojen mainonta laski vuoden 2020 lokakuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi lokakuussa +49,1 %.

Merkkimainonta kasvoi +2,4 %, vähittäiskaupan mainonta +15,5 % ja luokiteltu ilmoittelu +14,5 % vuoden takaiseen nähden.

Lokakuun tiedot raportoidaan joulukuussa viikolla 51.

Syyskuussa mainonnan määrä kasvoi +0,9 %

Syyskuussa mainonnan määrä kasvoi +0,9 % vuoden 2020 syyskuuhun verrattuna. Mediaryhmistä laskussa oli printtimainonta sekä televisiomainonta. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä kasvoi.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, kosmetiikan, pukeutumisen ja lääkkeiden mainostajat. Telepalveluiden, moottoriajoneuvojen, elintarvikkeiden sekä rakennusalan mainonta laski vuoden 2020 syyskuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi syyskuussa +32,0 %.

Merkkimainonta kasvoi +0,2 %, vähittäiskaupan mainonta +1,2 % ja luokiteltu ilmoittelu +4,2 % vuoden takaiseen nähden.

Lokakuun tiedot raportoidaan marraskuussa viikolla 46.

Elokuussa mainonnan määrä kasvoi +10,0 %

Elokuussa mainonnan määrä kasvoi +10,0 % vuoden 2020 elokuuhun verrattuna. Mediaryhmistä laskussa oli elokuvamainonta, kaupunki- ja noutolehtien mainonta sekä aikakauslehtien mainonta. Muut mediaryhmät olivat kasvusuuntaisia.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, elintarvikkeiden, vähittäiskaupan sekä telepalvelujen mainostajat. Kosmetiikan, pukeutumisen sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainonta laski vuoden 2020 elokuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi elokuussa +36,6 %.

Merkkimainonta kasvoi +12,9 %, vähittäiskaupan mainonta +7,6 % ja luokiteltu ilmoittelu +3,1 % vuoden takaiseen nähden.

Syyskuun tiedot raportoidaan lokakuussa viikolla 42.

Heinäkuussa mainonnan määrä kasvoi +15,1 %

Heinäkuussa mainonnan määrä kasvoi +15,1 % vuoden 2020 heinäkuuhun verrattuna. Mediaryhmistä ainoastaan kaupunki- ja noutolehtien mainonnan määrä oli laskussa. Kaikki muut mediaryhmät olivat kasvusuuntaisia.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten telepalvelujen, elintarvikkeiden, moottoriajoneuvojen sekä matkailun ja liikenteen mainostajat. Öljy- ja energiayhtiöiden, pukeutumisen, kosmetiikan sekä lääkkeiden mainonta laski vuoden 2020 heinäkuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi heinäkuussa +44,9 %.

Merkkimainonta kasvoi +18,1 %, vähittäiskaupan mainonta +8,9 % ja luokiteltu ilmoittelu +14,0 % vuoden takaiseen nähden.

Elokuun tiedot raportoidaan syyskuussa viikolla 38.

Kesäkuussa mainonnan määrä kasvoi +41,9 %

Kesäkuussa mainonnan määrä kasvoi +41,9 % vuoden 2020 kesäkuuhun verrattuna. Viime vuoden vastaavan ajan koronan aiheuttamat vaikutukset näkyvät osaltaan vielä tämän vuoden kesäkuun kasvuluvuissa.

Kaikki mediaryhmät olivat kasvusuuntaisia.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten elintarvikkeiden, finanssialan, matkailun ja liikenteen sekä vähittäiskaupan mainostajat. Öljy- ja energiayhtiöiden mainonta laski vuoden 2020 kesäkuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi kesäkuussa +79,9 %.

Merkkimainonta kasvoi +45,6 %, vähittäiskaupan mainonta +38,9 % ja luokiteltu ilmoittelu +31,2 % vuoden takaiseen nähden.

Heinäkuun tiedot raportoidaan elokuussa viikolla 34.

Kantar Ad Intelligence yksikkö on suljettu viikot 29–30 (19.7–1.8.). Tuona aikana emme voi vastaanottaa tilauksia tai toimittaa raportteja. Muina aikoina palvelemme normaalisti.

Toukokuussa mainonnan määrä kasvoi +56,1 %

Toukokuussa mainonnan määrä kasvoi +56,1 % vuoden 2020 toukokuuhun verrattuna. Viime vuonna huhtikuussa alkanut koronan aiheuttama jyrkkä romahdus mediamainonnassa selittää vielä osaltaan korkeaa kasvuprosenttia myös tämän vuoden toukokuun luvuissa.

Mediaryhmistä kaikki olivat kasvusuuntaisia ja elokuvamainontakin käynnistyi jälleen.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten matkailun ja liikenteen, telepalvelujen, moottoriajoneuvojen sekä finanssialan mainostajat. Lääkkeiden sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainonta laski vuoden 2020 toukokuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi toukokuussa +69,4 %.

Merkkimainonta kasvoi +61,6 %, vähittäiskaupan mainonta +48,9 % ja luokiteltu ilmoittelu +42,8 % vuoden takaiseen nähden.

Kesäkuun tiedot raportoidaan heinäkuussa viikolla 28.

Huhtikuussa mainonnan määrä kasvoi +30,3 %

Huhtikuussa mainonnan määrä kasvoi +30,3 % vuoden 2020 huhtikuuhun verrattuna. Viime vuoden huhtikuun koronan aiheuttama jyrkkä romahdus mediamainonnassa selittää osaltaan korkeaa kasvuprosenttia tämän vuoden huhtikuun luvuissa.

Mediaryhmistä elokuvamainonta oli edelleen täysin pysähdyksissä ja aikakauslehtimainonta oli laskussa. Kaikki muut mediaryhmät olivat kasvusuuntaisia.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten moottoriajoneuvojen, matkailun ja liikenteen, pukeutumisen sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainostajat. Ainoastaan telepalvelujen mainonta laski vuoden 2020 huhtikuuhun verrattuna. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi huhtikuussa +103 %.

Merkkimainonta kasvoi +33,2 %, vähittäiskaupan mainonta +26,4 % ja luokiteltu ilmoittelu +23,3 % vuoden takaiseen nähden.

Toukokuun tiedot raportoidaan kesäkuussa viikolla 25.

Maaliskuussa mainonnan määrä kasvoi +0,7 %

Maaliskuussa mainonnan määrä kasvoi +0,7 % vuoden 2020 maaliskuuhun verrattuna. Mediaryhmistä verkkomedia, radio ja televisio olivat kasvusuuntaisia. Mainonta painetuissa medioissa sekä ulkomainonta laskivat. Elokuvamainonta oli edelleen täysin pysähdyksissä.

Mediamainontaansa lisäsivät eniten vähittäiskaupan, finanssialan, elintarvikkeiden sekä lääkkeiden mainostajat. Eniten laski matkailun ja liikenteen, öljy- ja energiayhtiöiden, pukeutumisen sekä moottoriajoneuvojen mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi maaliskuussa +21,9 % vuoden takaiseen nähden.

Merkkimainonnan määrä pysyi samana vuoden 2020 maaliskuuhun verrattuna. Vähittäiskaupan mainonta kasvoi +14,7 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -13,2 %.

Maaliskuun tiedot raportoidaan toukokuussa viikolla 20.