Heinäkuussa mediamainonnan määrä laski -4,8 %

Heinäkuussa mediamainonnan määrä laski -4,8 % vuoden 2024 heinäkuuhun verrattuna. Mediaryhmistä aikakauslehdet, radio ja elokuva olivat kasvussa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä väheni verrattuna edellisen vuoden vastaavaan aikaan.

Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät lääkkeiden, moottoriajoneuvojen, öljy- ja energiayhtiöiden sekä matkailun ja liikenteen mainostajat. Eniten laski kosmetiikan, finanssialan, telepalveluiden ja vähittäiskaupan mainonta.

Luokiteltu ilmoittelu kasvoi +5,7 %.Vähittäiskaupan mainonta laski -9,8 % ja merkkimainonta -5,6 % edellisvuoden heinäkuuhun verrattuna.

Elokuun tiedot raportoidaan syyskuussa viikolla 38.