Marraskuussa mediamainonnan määrä laski -6,0 %

Marraskuussa mediamainonnan määrä laski -6,0 % vuoden 2023 marraskuuhun verrattuna. Mediaryhmistä televisio kasvatti mainontaansa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä väheni viime vuoteen verrattuna.

Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät eniten lääkkeiden, pukeutumisen, finanssialan sekä elintarvikkeiden mainostajat verrattuna vuoden 2023 marraskuuhun. Eniten laski kosmetiikan, rakennusalan, matkailun ja liikenteen sekä moottoriajoneuvojen mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni marraskuussa -37,9 %.

Merkkimainonta laski -4,7 %, vähittäiskaupan mainonta -9,4 % sekä luokiteltu ilmoittelu -8,0 % vuoden takaiseen nähden.

Joulukuun tiedot raportoidaan tammikuussa viikolla 5.