Kesäkuussa mediamainonnan määrä laski -3,6 %.

Kesäkuussa mediamainonnan määrä laski -3,6 % vuoden 2023 kesäkuuhun verrattuna. Mediaryhmistä radio, elokuva sekä ulkomainonta kasvattivat mainontaansa. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä väheni viime vuoteen verrattuna.

Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät eniten pukeutumisen, telepalveluiden, elintarvikkeiden, sekä finanssialan mainostajat verrattuna vuoden 2023 kesäkuuhun. Eniten laski öljy- ja energiayhtiöiden, moottoriajoneuvojen, matkailun ja liikenteen sekä rakennusalan mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni kesäkuussa -41,7 %.

Merkkimainonta laski -1,8 %, vähittäiskaupan mainonta -5,5 % sekä luokiteltu ilmoittelu -10,1 % vuoden takaiseen nähden.

Heinäkuun tiedot raportoidaan elokuussa viikolla 35.