Heinäkuussa mainonnan määrä laski -4,4 %

Heinäkuussa mainonnan määrä laski -4,4 % vuoden 2021 heinäkuuhun verrattuna. Mediaryhmistä kasvussa olivat elokuva, ulkomainonta, verkkomedia sekä painetut aikakauslehdet. Muissa mediaryhmissä mainonnan määrä laski. 

Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät matkailun ja liikenteen, pukeutumisen sekä öljy- ja energiayhtiöiden mainostajat. Toimialoista eniten laski kosmetiikan, elintarvikkeiden, moottoriajoneuvojen ja lääkkeiden mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu väheni -5,4 % verrattuna vuoden 2021 heinäkuuhun.

Merkkimainonta laski -8,3 % ja vähittäiskaupan mainonta -2,7 % vuoden takaiseen nähden. Luokiteltu ilmoittelu kasvoi +6,5 %.

Elokuun tiedot pyritään raportoimaan viikon 38 lopussa. Kantarin palvelinmuutosten vuoksi raportoinnin aikataulu saattaa tästä kuitenkin viivästyä.