Huhtikuussa mediamainonnan määrä kasvoi +6,1 % vuoden 2024 huhtikuuhun verrattuna. Ilman vaalimainontaa mainonnan määrä laski -1,0 %.
Mediaryhmistä erityisesti sanomalehdissä, kaupunki- ja noutolehdissä sekä ulkomainonnassa mainonnan määrä kasvoi edellisvuoteen verrattuna. Myös radio ja verkkomedia olivat kasvussa.
Toimialoista mediamainontaansa lisäsivät eniten öljy- ja energiayhtiöiden, telepalveluiden, lääkkeiden sekä finanssialan mainostajat verrattuna vuoden 2024 huhtikuuhun. Eniten laski rakennusalan, moottoriajoneuvojen, elintarvikkeiden sekä pukeutumisen mainonta.
Merkkimainonta kasvoi +7,5 %, vähittäiskaupan mainonta +4,8 % ja luokiteltu ilmoittelu +1,5 % edellisvuoden huhtikuuhun verrattuna.
Toukokuun tiedot raportoidaan kesäkuussa viikolla 25.