Maaliskuussa mainonnan määrä kasvoi +0,7 % vuoden 2020 maaliskuuhun verrattuna. Mediaryhmistä verkkomedia, radio ja televisio olivat kasvusuuntaisia. Mainonta painetuissa medioissa sekä ulkomainonta laskivat. Elokuvamainonta oli edelleen täysin pysähdyksissä.
Mediamainontaansa lisäsivät eniten vähittäiskaupan, finanssialan, elintarvikkeiden sekä lääkkeiden mainostajat. Eniten laski matkailun ja liikenteen, öljy- ja energiayhtiöiden, pukeutumisen sekä moottoriajoneuvojen mainonta. Avoimien työpaikkojen ilmoittelu kasvoi maaliskuussa +21,9 % vuoden takaiseen nähden.
Merkkimainonnan määrä pysyi samana vuoden 2020 maaliskuuhun verrattuna. Vähittäiskaupan mainonta kasvoi +14,7 % ja luokiteltu ilmoittelu väheni -13,2 %.
Maaliskuun tiedot raportoidaan toukokuussa viikolla 20.